Haberler

13-17 Mayıs Beslenme Listesi

13-17 Mayıs Beslenme Listesi 

Devamı

Adnan Menderes Üniversitesinin düzenlediği VI. Çocuk Sanat Şenliğine katıldık

Adnan Menderes Üniversitesinin düzenlediği VI. Çocuk Sanat Şenliğine katıldık 

Devamı

6-10 Mayıs Beslenme Listesi

6-10 Mayıs Beslenme Listesi 

Devamı

Minik Eller Büyük Hayaller Etkinlikleri

Okulumuzda Minik Eller Büyük Hayaller Etkinlikleri kapsamında Adnan Menderes Üniversitesi öğrencileri çocuklarımızla "Hayatın Ritmini Yakala ve Durma Dans Et Etkinliklerini gerçekleştirdiler.

Devamı

Dilimizin Zenginlikleri Projesi

Dilimizin zenginlikleri projesi kapsamında yapılan etkinlikler 

Devamı

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Kutlu Olsun

Okulumuzda 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin açılışının 104. Yıl dönümü her yıl olduğu gibi bu yılda coşkuyla kutlandı. Okul Müdürümüz Mete Millici'nin günün anlam ve önemini belirten konuşması ile başlayan programımız; 23 Nisan Resim yarışmasında dereceye giren öğrencilere madalya töreni ile devam etti. Okulumuz 4-A, 4-B ve 5-H sınıfı öğrencileri hazırladıkları gösterilerini sundular.  

Devamı

2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü

2 Nisan, Birleşmiş Milletler tarafından otizm konusunda farkındalık yaratmak ve otizm ile ilgili sorunlara çözüm bulmak amacıyla “Dünya Otizm Farkındalık Günü” olarak ilan edilmiştir. 2 Nisan’da başlayan “Otizm Farkındalık Ayı” çerçevesinde dünyada otizmle ilgili araştırmaların teşvik edilmesi, bu konudaki farkındalığın artırılması ile erken teşhis ve tedavinin yaygınlaştırılması hedeflenmiştir. Otizm Spektrum Bozukluğu; belirtileri yaşamın ilk üç yılı içinde ortaya çıkan nörogelişimsel bir bozukluktur. Her coğrafyada ve her sosyoekonomik düzeyde görülebilmektedir. Erkeklerde kızlardan 3-4 kat daha fazla görüldüğü bilinmektedir. Otizmin sebebi halen bilinmemekle birlikte tıbbi araştırmalar genetik faktörler ile birlikte çevresel faktörlerin de rolü olabileceğini göstermektedir. Bir çocuğunda otizm olan ailenin diğer çocuğunda da otizm görülme oranı %4-10 arasındadır. Doğuştan gelen ve genellikle yaşamın ilk üç yılında fark edilen gelişimsel bir farklılık olan otizm tanısı 1985’de her 2.500 çocuktan 1’ine konulurken, bugün doğan her 59 çocuktan 1’i otizm riski ile dünyaya gelmektedir. Sessiz, içine kapanık, nasılsa konuşur gibi bazı yanlış inanışlar ya da toplum tarafından damgalanma kaygıları otizmli çocukların tanı ve tedavisinde gecikmelere yol açabilmektedir. Unutulmamalıdır ki Otizm, ne kadar erken yaşta tanınır ve uygun bir şekilde yönlendirilirse, tedavisinde o kadar olumlu sonuçlar alınan bir bozukluktur.  Otizm ismi aynı olsa bile her çocukta farklı belirtilerle görülebilir, her çocuğun klinik görünümü, tedavisi ve ilerleyişi aynı olmaz. En etkili tedavi yöntemi otizme yönelik özel eğitimdir. Otizmin tedavisine özel ilaç ya da aşı yoktur, ilaç tedavisi çoğunlukla otizme eşlik eden hırçınlık, aşırı hareketlilik, depresyon, yoğun takıntılar ve tekrarlayıcı hareketler için kullanılmaktadır. Dikkat edilmesi gerekir ki, güncel bilimsel verilere bakıldığında hiçbir alternatif tedavi yönteminin otizmi tedavi ettiğine dair kanıt bulunmamaktadır. Ancak aileler bu yöntemlere başvurarak ciddi maddi kayıplara uğrayabilmektedir. Bu yöntemlere yönelmeden önce mutlaka bir çocuk ve ergen ruh sağlığı uzmanından danışmanlık alınması gerekmektedir.

Devamı

Bilmeceler ve Sefer Dede

Devamı

Okulumuzda Deprem Tatbikatı yapıldı

Ülkemizde deprem bilincinin oluşturulması ve depremlere karşı daima hazırlıklı olunması amacıyla her yıl 1-7 Mart tarihleri, "Deprem Haftası" olarak anılmaktadır. Ülkemizin deprem gerçeği sebebiyle depreme her an hazır olunmasını sağlamak için eğitimler, tatbikatlar ve etkinlikler gerçekleştirilmektedir. 6 Mart tarihinde Okulumuzun tüm alanlarında çalan acil durum zil sesi ile “Çök, Kapan, Tutun” hareketi yapılarak zil sesinin bitmesi beklendi. Zil sesinin bitmesinin ardından yapılan duyuruyla öğrencilerimiz, öğretmenlerinin yönlendirmeleriyle tek sıra halinde bulundukları alanlardaki tahliye planını izleyerek, binayı terk edip toplanma alanlarına ulaştı.   Bina tahliye tatbikatında, Öğrencilerimiz 1.42 dakikada öğretmenleri ile birlikte bina tahliyesini tamamladı.   Öğretmenlerimiz tarafından sınıf yoklamasının alınması ile tamamlanan tatbikatımız  başarıyla gerçekleştirildi.

Devamı

Okulumuzda Diyabet Eğitimi Verildi

Okulumuzda velilere yönelik Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi İç Hastalıkları Anabilm Dalı Arş.Gör. Dr. Ebru BULUT tarafından Diyabet Farkındalık Eğitimi Verildi. 

Devamı

Dilimizin Zenginlikleri Projesi "Temiz Deniz"

Dilimizin Zenginlikleri Projesinin  Etkileşimli Kitap Okuma adı altında belirlenen "Temiz Deniz" kitabı çocuklarla birlikte okundu. Kitaptaki bilinmeyen kelimeler belirlendi ve günlük eğitim akışları hazırlandı. Sanat etkinliği, Alan gezisi gibi farklı etkinliklerle öğrenme süreci eğlenceli hale getirildi.

Devamı

Dilimizin Zenginlikleri Projesi

Etkileşimli Kitap Okuma ' Büyüteç'   Dilimizin Zenginlikleri Projesinin  Etkileşimli Kitap Okuma adı altında belirlenen kitaplar çocuklarla birlikte okundu. Kitaptaki bilinmeyen kelimeler belirlendi ve günlük eğitim akışları hazırlandı. Sanat etkinliği, Alan gezisi gibi farklı etkinliklerle öğrenme süreci eğlenceli hale getirildi.

Devamı

Arıcılık Etkinliği

veli katılım etkinlikleri kapsamında gerçekleştirilen arıcılık tanıtımı ile öğrencilere unutulmaz bir deneyim yaşattı. 5/A sınıfında düzenlenen etkinlikte, arıcılıkla uğraşan emekli öğretmen Ahmet Ali Katırcı tarafından öğrencilere arıcılıkla ilgili önemli bilgiler aktarıldı. Katılımcı öğrenciler, arıcılık malzemelerini yakından inceleme fırsatı buldular. Sınıfa getirilen kovan ve tütsü, öğrenciler tarafından ilgiyle denendi. Özel olarak hazırlanan arı maskelerini takan çocuklar, emekli öğretmen Ahmet Ali Katırcı tarafından getirilen 3 farklı çeşit balı deneyerek arıcılığın lezzetini keşfettiler. Sınıf öğretmeni Güzin Ayhan, etkinliğin öğrenciler için son derece faydalı olduğunu belirterek, "Öğrencilerimiz, arıcılık hakkında bilgi sahibi olarak ve arıcılık malzemelerini tanıyarak güzel bir deneyim yaşadılar" dedi. Etkinliğin, öğrencilere doğayı ve arıcılığı sevdirme amacını taşıdığı vurgulandı.

Devamı

Dilimizin Zenginlikleri Projesi

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında sınıflarımızda çeşitli eftkinlikler yapılmıştır. 

Devamı